Kalle hade en hektisk morgon när han plötsligt stötte på ett oväntat inkassokrav i sin digitala brevlåda. Förvåningen övergick snabbt till irritation när han insåg att han redan hade betalat fakturan tre dagar tidigare. Med en känsla av oro i bröstet kontaktade han omedelbart Inkasso Kredit för att få klarhet i situationen och se om han kunde undvika onödiga inkassokostnader. Kalle förstod vikten av att sköta sina betalningar, men nu behövde han hjälp att lösa det här problemet.
Vår handläggare förklarar för Kalle att om hans betalning har registrerats hos fordringsägaren innan vi skickade inkassokravet, kommer ärendet att avslutas utan vidare åtgärder. Om betalningen däremot registrerades samma dag eller efter att inkassokravet skickades ut, kommer Kalle att behöva betala inkassokostnaden och eventuell ränta till Inkasso Kredit. I så fall skickar vi ut ett nytt brev med de kvarstående kostnaderna.


Skicka ett brev till Inkasso Kredit AB Humlegårdsgatan 4, 114 46 Stockholm, Sverige
Ringa oss, telefonnumret står på inkassokravet.
Inkasso Kredit strävar alltid efter att leva upp till vårt motto “Vi Hjälper Dig” i kontakten med våra kunder. Vi gör vårt bästa för att hjälpa alla på ett sätt som är anpassat efter deras specifika situation. Behöver du hjälp med ditt ärende kan du logga in på Mina Sidor (kommer snart) och skicka ett meddelande till oss, eller ringa det telefonnummer som finns längst ner på inkassokravet. Du kan även nå oss på telefonnummer xxxxxxx
Peter Johnson